چرا باید به غذاهایمان ادویه اضافه کنیم؟

چرا باید به غذاهایمان ادویه اضافه کنیم؟



درحالی‌که احتمالاً از قبل، اضافه کردن چاشنی‌ها به غذاهایتان را در برنامه آشپزی خود قرار داده‌اید، ولی احتمالاً تا امروز از همه خواص شگفت‌انگیز گیاهان، آن‌هایی که به عنوان طعم‌دهنده غذا هستند، و ادویه‌جات باخبر نبودید. بنابراین این مطلب را دنبال کنید تا تغییر اساسی در غذاهایتان ایجاد کنید، مطمئن باشید بدنتان از شما تشکر خواهد کرد!

گردش خون ضعیف، در بین مردم شایع است و زمانی رخ می‌دهد که خون آزادانه به سمت قسمت‌های مختلف بدن جریان نمی‌یابد. با اضافه کردن پودر سه‌گانه جعفری، سیر و فلفل قرمز به هر نوع از غذاهایتان، خون خود را تصفیه کرده و جریان آن را بهبود ببخشید

  • ۱. تقویت متابولیسم

با توجه به عطر و طعم، سوخت و ساز بدنتان با مصرف ادویه‌جاتی مانند فلفل قرمز، زنجبیل، زردچوبه، زیره و یا دارچین بهبود پیدا می‌کند. اگر شما از آن دسته افراد طرفدار ادویه نیستید، قبل از اینکه استفاده از زردچوبه و فلفل قرمز را افزایش دهید، زنجبیل و زیره را به آهستگی به رژیم غذایی‌تان بیفزاید. زیره را به برنج خود اضافه کنید و یا کمی میزان زردچوبه را در نوشیدنی شیرطلایی(لاته زردچوبه) افزایش دهید.

  • ۲. مبارزه با التهاب

اگر دچار التهاب هستید، هل، زنجبیل، دارچین و زردچوبه، ادویه‌جاتی هستند که باید به غذایتان اضافه شوند. می‌توانید برای طعم بهتر، کمی زنجبیل را به اسموتی اضافه کنید و یا کمی دارچین را به هر چیزی از چای گرفته تا سوپتان بیفزایید.

  • ۳. تسکین ناراحتی معده

آیا درد معده آزارتان می‌دهد؟ بزرگ‌ترها درست می‌گویند: زنجبیل واقعاً می‌تواند به کاهش درد معده کمک کند. می‌توانید زنجبیل مورد نیاز را از طریق نوشیدنی و یا غذای حاوی این ادویه، کسب کنید. همچنین، هل می‌تواند حالت تهوع را رفع کند.

  • ۴. تقویت سلامت قلب

قلب شما فوق‌العاده قدرتمند است و نیاز به توجه بیشتری دارد. پس چرا میزان سلامت قلب خود را با مصرف کاکائو، زردچوبه، سیر، آویشن، فلفل قرمز یا رزماری ارتقا ندهید. این لیست می‌تواند با ادویه‌جات و گیاهان بیشتری ادامه پیدا کند، بنابراین نگران نباشید به هر اندازه که دوست دارید، آن‌ها را به کباب یا مرغ سوخاری اضافه کنید.

  • ۵. مبارزه با باکتری‌ها

بیماری‌ها و باکتری‌ها را با مصرف پودر دارچین، پونه کوهی غنی از آنتی‌اکسیدان و گشنیز سم‌زدا، از خود دور کنید. وقتی دچار بیماری نشوید، بدنتان بیش از پیش تقویت می‌شود.

  • ۶. کاهش فشارخون

چه دچار یک بیماری مزمن باشید و چه سنتان در حال افزایش باشد، هل، کاکائو و سیر همگی چاشنی‌های لازم برای داشتن قلبی سالم هستند که می‌توانند به طور طبیعی فشارخون شما را پایین بیاورند. می‌توانید کمی هل دارای مزه تند را با کاکائوی شیرین مخلوط کرده و به برخی دسرها مانند کوکی‌ها و یا تارت‌ها اضافه نمایید تا دسر سالم‌تری مصرف کنید.

  • ۷. افزایش گردش خون

گردش خون ضعیف، در بین مردم شایع است و زمانی رخ می‌دهد که خون آزادانه به سمت قسمت‌های مختلف بدن جریان نمی‌یابد. با اضافه کردن پودر سه‌گانه جعفری، سیر و فلفل قرمز به هر نوع از غذاهایتان، خون خود را تصفیه کرده و جریان آن را بهبود ببخشید.

منبع: تبیان

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *