چم و خم استخدام؛ شناسایی افراد میان‌مایه و مغزهای کوچک زنگ‌زده

چم و خم استخدام؛ شناسایی افراد میان‌مایه و مغزهای کوچک زنگ‌زده



کتاب چم و خم استخدام؛ شناسایی افراد میان‌مایه، و مغزهای کوچک زنگ‌زده تالیف دیور اندرسون و با ترجمه‌ پرویز درگی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران، آرش رضاپور، مرتضی امیرعباسی و زهرا پاک‌آئین از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

دیو اندرسون، مولف کتاب چم و خم استخدام، شاهکار کم‌نظیری تقدیم مدیران کرده است. با مطالعه‌ی این کتاب تصور می‌کنید که اندرسون در شرکتهای ایرانی نیز حضوری فعال داشته و دارد؛ چون به موضوعاتی پرداخته است که در شرکتهای ایرانی هم جاری است.

مولف کتاب می‌گوید که تنها یک مدیر تنبل است که آگهی در روزنامه منتشر می‌کند و منتظر می‌ماند تا بهترینها به سویش بیایند. طبق برآوردها، آگهی‌های استخدام برای ۳۰ درصد از ضعیف‌ترین کارکنان در هر حوزه جذاب هستند. بنابراین، اگر شما موفق به استخدام بهترین از بین آن ۳۰ درصد شوید، باز هم فقط بهترین را از میان بدترین‌ها انتخاب کرده‌اید.

امتیاز اصلی این کتاب آن است که از آغاز راه یعنی جذب، مصاحبه و استخدام افراد عالی، ده راهبرد دارد بدون حاشیه‌پردازی و توضیحات خسته‌کننده. به‌علاوه شما در هر راهبرد، با شاخصها، معیارها و استانداردها آشنا می‌شوید. این شاخصها، معیارها و استانداردها آنچنان وضوح دارد که هر کارمند ساده‌ای می‌تواند با داشتن این فهرست، شرکت شما را بررسی کند. بدین رو، این کتاب را می‌توان “کتاب طلایی مشاوران منابع انسانی” نامید.

کتاب «چم‌وخم استخدام» بهترین هدیه برای مدیران منابع انسانی است که می‌توانند با تکیه به آن، هم آسیبها را در شرکت رصد کنند و هم راه‌حلها را به کار اندازند. کتابی که تا پایان کار استخدام، رفیق و همدم شما است و در هر فصل با آسیب‌شناسی شرکت آغاز می‌شود و سکانس به سکانس با وضعیت شرکت آشنا می‌شوید. پس از آن با کادر مجزایی به نام “فوت‌وفن” روبرو خواهید شد که راه‌حلی است اثربخش.

نویسنده‌ کتاب هرکجا که لازم بوده از طنز، داستان، خاطره، فیلم سینمایی مشهوری که دیده یا شنیده‌ایم استفاده می‌کند تا بتواند به سرعت و به بهترین وجه، منظورش را به خواننده انتقال دهد و در ذهنها حک کند.

پایان هر فصل، حاوی سوالاتی است که هم دربرگیرنده‌ی محتوای فصل است و هم تمرینی است چالش‌برانگیز که شما را برمی‌انگیزاند تا بیش از پیش، شرکت و سازمانتان را رصد کنید، نقاط ضعف را به‌دقت فهرست کنید و در جستجوی راه‌حلهای خلاقانه برآیید تا “استخدام بهترینها” صورت گیرد.

فصل نهایی یعنی فصل ده، جمع‌بندی تمام فصلهای نه‌گانه است. هر زمان فرصت کردید، فصل پایانی را مرور کنید. راه‌حلهایی معجزه‌آسا نصیبتان خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *