کمپانی AMD نیز نسخه خود از تکنولوژی Real-Time Ray Tracing را معرفی کرد

کمپانی AMD نیز نسخه خود از تکنولوژی Real-Time Ray Tracing را معرفی کرد


همانطور که روز گذشته در مورد فناوری‌های جدید بخش Real-Time Ray Tracing شرکت انویدیا و مایکروسافت صحبت کردیم، به نظر حالا نوبت به کمپانی AMD رسیده است تا نسخه خود از تکنولوژی Real-Time Ray Tracing را معرفی کند. طبق گفته AMD برنامه Radeon ProRender از شتاب‌دهنده تراشه‌های گرافیکی برای انجام Ray Tracing به صورت Real-Time از طریق ترکیب با تکنیک رندرینگ مبتنی بر شبیه سازی سنتی (Rasterization Rendering) پشتیبانی خواهد کرد.

Real-Time Ray Tracing

این فرآیند سرعت رندر Rasterization را با واقع گرایی مبتنی بر فیزیکی برای کاربران Radeon ProRender فراهم خواهد کرد. در آینده نزدیک به موتور رندرینگ Radeon ProRender در برنامه‌هایی نظیر Autodesk ،Blender و نرم افزارهای مشابه ویژگی Real-Time Ray Tracing یا ردیایی پرتو به صورت واقع‌گرایانه اضافه خواهد شد.

 

 

در کنار این ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد Radeon GPU Profiler در نسخه 1.2 توانایی سنجش کارایی کارت‌های گرافیک مختلف در مبحث Ray Tracing را به دست خواهد آورد. AMD هنوز در مورد چگونگی استفاده یا پشتیبانی از این تکنیک جدید در بازی‌های کامپیوتری صحبتی به میان نیاورده است و باید تا کنفراس رسمی این کمپانی برای ارائه جزئیات بیشتر صبر کرد.

 

منبع: Guru3d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *