گزارش نشست رسانه‌های عضو بریکس

گزارش نشست رسانه‌های عضو بریکس


گزارش نشست رسانه‌های عضو بریکس

ارتباطات > رسانه و روزنامه‌نگاری – همشهری آنلاین:
سومین مجمع بلندپایه رسانه‌های کشورهای بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد.

به گزارش رادیو بین المللی چین، در روزهای 18 و 19 ژوییه سومین مجمع بلندپایه رسانه‌های کشورهای بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد. نمایندگان نهادهای رسانه‌ای از پنج کشور بریکس پیرامون موضوع “گسترش همکاری رسانه‌ای در روند ایجاد نظام بین‌المللی فراگیر و عادلانه” بحث و بررسی کردند تا دانش خود را برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری عملی بین رسانه‌های کشورهای بریکس تبادل کنند.

وانگ شیائو هوئی، معاون وزارت تبلیغات و معاون مدیر دفتر تحقیقات سیاست‌ کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در آیین گشایش اظهار داشت: کار رسانه‌ها به منظور افزایش دوستی بین مردم، ترویج ارتباط مهم بین تمدن‌ها و یادگیری متقابل، تعمیق مبادلات رسانه‌ها و اطلاعات تماس به منظور افزایش پشتیبانی عمومی از کشورهای بریکس و ترویج مبادلات و همکاری ها، ارزشمند است.

وی سه پیشنهاد برای همکاری کشورهای بریکس مطرح کرد: نخست، ضمن انتقال آرمان، تفاهم همکاری کشورهای بریکس را با یکدیگر ترکیب کنند. دوم، ضمن تقویت اقدامات مشترک، صدای بریکس در مسایل بزرگ و کلیدی را صادر کنند. سوم، با تعمیق همکاری، تاثیرات و نفوذ رسانه‌های بریکس را گسترش دهند.

نوموولا موکانیانه، وزیر مطبوعات آفریقای جنوبی در نشست پنج شنبه ضمن سخنرانی خاطر نشان کرد: مجمع بلندپایه رسانه‌های کشورهای بریکس، به سکوی مهم برای گسترش گفت و گوی سیاسی و تعمیق همکاری عملی کشورهای بریکس تبدیل شده‌است. امید است کشورها همکاری های رسانه ای را در دوران رسانه‌های نوین تقویت بخشند تا به پیوند نظرات و احساسات مردم کشورهای بریکس و افزایش دوستی بین کشورهای بریکس کمک شود.

در مدت زمان نشست دو روزه، نمایندگان رسانه‌ای کشورهای بریکس درباره موضوعاتی مانند “تقویت روایت بریکس- نقش و وظیفه رسانه‌ها”، “طراحی آینده جهان با ایده مطبوعاتی سازنده و در حال توسعه- پیدا کردن راه‌‌های همکاری برای گسترش همکاری رسانه‌های نوین کشورهای بریکس” و “رسانه‌های کشورهای بریکس و قاره آفریقا” بحث و گفت و گو کردند. علاوه بر آن، در این دور مجمع، “برنامه اجرایی مجمع بلندپایه رسانه‌های کشورهای بریکس سال 2019 – 2018 ” نیز منتشر شد که به منظور ایجاد انگیزه و نیروی بیشتر برای دهه طلایی دوم همکاری بریکس، در این برنامه اجرایی 13 پیشنهاد از جمله افزایش تبادلات بین سازمان‌های رسانه‌ای عمومی و خصوصی، توسعه همکاری عملی رسانه‌ای و پخش روایات خوب درباره همکاری بریکس مطرح شد.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *